Набрав чинності Порядок оформлення і подання скарг платниками податків.
З 05.02.2014р. набрав чинності Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.2013р. №848 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.01.2014р. за №99/24876.
Даним порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень органів доходів і зборів під час адміністративного оскарження.
Необхідно врахувати, що цей Порядок не застосовується при оскарженні постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
Строки подання скарг платниками не змінилися, а саме:
- на рішення органів доходів і зборів скарга подається до органу доходів і зборів вищого рівня(ГУ Міндоходів) - протягом десяти календарних днів після отримання такого рішення, а на рішення ГУ Міндоходів - до Міністерства доходів і зборів України - протягом десяти днів після отримання рішення про результати розгляд скарги.
Дещо змінились вимоги до оформлення скарги.
Так, скарга повинна подаватись в письмовій формі та має включати таку інформацію:
- найменування платника податку, його місцезнаходження, податкова адреса для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання для фізичної особи - платника податків;
- найменування органу доходів і зборів, яким прийнято оскаржуване рішення, дата і номер, назва та сума податку, збору та/або штрафної (фінансової) санкції;
підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені органом доходів і зборів неправильно чи не встановлені взагалі;
- обґрунтування незгоди платника податків із рішенням органу доходів і зборів з посиланням на норми законодавства;
- суть вимог та клопотань платника податку;
- відомості про повідомлення чи неповідомлення відповідного органу доходів і зборів про подання скарги до органу доходів і зборів вищого рівня;
- відомості про подання чи неподання позовної заяви про оскарження рішення органу доходів і зборів до суду;
- адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
- перелік документів, які додаються до скарги.
Порядком також змінено вимоги щодо підпису скарги. Так, скарга повинна підписуватись особою, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником платника податків, до неї долучається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.
Скарга може подаватись платником податку особисто або через свого представника чи надсилатись поштою (поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про вручення та описом вкладення).
Не слід забувати і про те, що платник податків одночасно з поданням скарги органу доходів і зборів вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти про це орган доходів і зборів, який прийняв оскаржуване рішення.
Даний Порядок також обумовлено, що повторні звернення до одного і того самого органу доходів і зборів від однієї і тієї самої особи з одного і того самого питання, якщо перше було вирішено по суті не розглядаються.
Обговорюється Концепція декларування
На офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України (http://minrd.gov.ua) продовжується публічне обговорення концепції реформи декларування доходів громадян.
За основу реформи взято найкращі світові практики декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб.
Щоб почути думку громадськості щодо даної концепції та сконструювати найбільш оптимальну для України модель декларування доходів, Міндоходів запрошує громадськість до обговорення елементів реформи, яке відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів.
Міністерство доходів і зборів запевняє, що зробить усе необхідне, аби процес декларування був максимально простим і зручним для громадян.
Свої пропозиції можна надсилати на електронну скриньку gromada@minrd.gov.ua
Форму подання уточнюючого розрахунку з ПДВ змінено з 1 лютого
Якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є діючими форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України).
30.12.2013 року набрав чинності наказ Міністерства доходів та зборів України від 13.11.2013 № 678 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість».
Нові форми звітності з ПДВ запроваджуються для звітності, поданої з 01.02.2014 року. Тобто, уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок за новою формою подається, починаючи з 01.02.2014 року.
Коли повертається Свідоцтво платника єдиного податку
Бланк свідоцтва платника єдиного податку є документом суворого обліку. Тому, у разі отримання витягу з Реєстру платників єдиного податку та/або при відмові від спрощеної системи оподаткування він підлягає обов’язковому поверненню контролюючому органу, який видавав таке свідоцтво. Нагадаємо, що з 1 січня 2014 року реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Таким чином, замість свідоцтва платника єдиного податку фізична особа – підприємець, на свій запит, зможе безоплатно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку. Також, звертаємо увагу, що видані свідоцтва платника єдиного податку підтверджують перебування фізичної особи - підприємця на спрощеній системі оподаткування до отримання витягу із реєстру або внесення змін до реєстру.
Рокитнівське відділення Сарненської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області запрошує громадян подати річну декларацію про майновий стан і доходи
З початку 2014 року в Центрах обслуговування платників (ЦОП) Рокитнівського відділення Сарненської ОДПІ приймаються податкові декларації про майновий стан і доходи, отримані громадянами протягом 2013 року. Бланки декларацій як і у минулому році можна отримати у ЦОПах безоплатно.
ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що податкова декларація подається до контролюючого органу в один із таких способів за вибором платника податку:
- особисто платником або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.
При цьому поштове відправлення слід здійснити не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації, (граничний термін подання річної декларації для громадян 30 квітня звітного року), а при поданні в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, у якому минає такий граничний термін (п. 49.5 ст. 49 Податкового кодексу).
В електронній формі платники податків можуть подати податкову декларацію до контролюючих органів засобами електронної пошти через Інформаційний портал Міндоходів.
Для подання податкових декларацій в електронній формі у режимі реального часу (on-line) платнику податків необхідно:
1. Отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів;
2. Завантажити з сайту Акредитованого центру сертифікації ключів програмне забезпечення - "Програмний комплекс користувача ЦСК". Встановити програмне забезпечення на персональному комп’ютері та виконати необхідні налаштування допоможе інструкція користувача.
3. Авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.
Детальніше про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі Міндоходів (http://minrd.gov.ua) або в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.
Скоординувати спільні дії
Днями у приміщенні Рокитнівського відділення Сарненської ОДПІ відбулося засідання «круглого столу», в якому взяли участь працівники відділення та представники Управління Пенсійного фонду у Рокитнівському районі. Під час заходу розглянуто ряд важливих та актуальних питань: спільна взаємодія державних структур у погашенні недоїмки з єдиного соціального внеску, вжиття ефективних заходів щодо ліквідації недоїмки у недіючих платників, а також можливості її списання за рішенням суду шляхом процедури банкрутства, активізація роботи органів Державної виконавчої служби щодо погашення недоїмки з ЄСВ.
Підсумовуючи зустріч, начальник Рокитнівського відділення Сарненської ОДПІ – Ніна Ковалевич зазначила, що у напрямку ліквідації боргу з ЄСВ, а також недопущення його зростання, необхідно скоординувати спільні дії та забезпечити своєчасне надходження платежу до бюджету.
За матеріалами Рокитнівського відділення Сарненської ОДПІ
|